2023-yilda dunyodagi eng qimmat 10 ta brend

News media
Dolzarb:
Tashkent, Uzbekistan
Yakshanba, Sen 24, 2023
Brend – bu iste’molchilar orasida mashhur bo’lgan ishlab chiqaruvchi nomi yoki savdo belgisi. Ushbu so’z ma’no jihatidan “kompaniya” tushunchasidan biroz torroq, shu bois ham bitta kompaniya bir nechta brendlariga ham ega bo’lishi mumkin. Misol uchun, “Google” — brend, “Alphabet” — shubhasiz kompaniya.
Bugun biz sizlarga 2023-yilda dunyo miqyosida eng qimmat deb topilgan brendlarning Top-10 taligini taqdim etmoqchimiz:
#1. Apple Inc. — 482 milliard dollar
Tarmoq : Elektronika, axborot texnologiyalari.
Mahsulotlar : Shaxsiy kompyuterlar, planshetlar, mobil telefonlar va audiopleyerlar.
Ro’yxatning yetakchisi va dunyodagi eng qimmat brend shubhasiz “Apple” hisoblanadi . Bugungi kunda ko’pchilik kompaniya logotipining obro’sini tan oladi. Chunki, “Apple” reyting agentliklari tomonidan 355 milliard dollarga baholagan eng muvaffaqiyatli brendga aylandi.
#2. Microsoft — 278 milliard dollar
Sanoat : dasturiy ta’minotni ishlab chiqish.
Mahsulotlar : “Microsoft Office”, “Microsoft Windows”, “Xbox”.
Dunyodagi ikkinchi eng boy brend — “Microsoft” hisoblanadi. Dunyoga mashhur “Microsoft” korporatsiyasi 1975-yilda tashkil etilgan bo’lib, uning asoschisi ayni paytda dunyoning eng boy odamlaridan biri Bill Geyts nomi bilan bog’liq.
#3. Amazon — 275 milliard dollar
Sanoat : Chakana savdo.
Mahsulotlar : Tovarlarni sotish bo’yicha Internet xizmatlari.
“Amazon” – bu Internet orqali turli xil tovarlarni sotadigan va yetkazib beradigan Amerika chakana kompaniyasi.
Kompaniya 1994-yilda Jeff Bezos tomonidan tashkil etilgan. Bosh ofisi Vashington shtatining Sietl shahrida joylashgan.
Umumiy baholashga ko’ra, ayni paytda kompaniyada 1 millionga yaqin xodim ishlaydi. Korporatsiyadagi aktivlari 321 milliard dollardan ortiq bo’lsa, yillik pul aylanmasi taxminan 458 milliard dollarni tashkil etadi.
#4. Google — 252 milliard dollar.
Sanoat: Internet.
“Google” deb nomlangan Internetdagi eng yirik qidiruv tarmog’i, ehtimol, global tarmoqning barcha foydalanuvchilariga ma’lum. Bu “Google”ni jahon reytingidagi eng qimmat brendlardan biriga aylantirdi.
Avvalroq, mutaxassislar brendning qiymatini 263 milliard dollarga baholab, uni dunyodagi uchinchi eng qimmat brendga aylantirgan edi.
1993-yilda Sergey Brin va Larri Peyj tomonidan asos solingan kompaniya har kuni milliardlab qidiruvlarni amalga oshiradigan qidiruv tizim sifatida mashhur.
#5. Walmart — 112 milliard dollar.
Sanoat : Chakana savdo.
Mahsulotlar : pishirilgan mahsulotlar, pivo, muzlatilgan qulay ovqatlar, go’sht, dori-darmonlar, dengiz mahsulotlari va boshqalar.
“Walmart” – Amerika Qo’shma Shtatlari va Kanadadagi mahsulotlarni past narxlar va chegirmalarda sotadigan eng yirik chakana savdo tarmog’i. Asoschisi – Samuel Mur Uolton.
#6. Facebook — 101 milliard dollar
Sanoat : Internet.
Mahsulotlar : Ijtimoiy tarmoq.
“Facebook” 2004 -yil fevral oyida Mark Sukerberg tomonidan ishlab chiqilgan. Bugungi kunda “Facebook” ijtimoiy tarmog’iga kuniga 2 milliarddan ortiq kishi tashrif buyuradi. Bitta Internet loyiha uchun 101 milliard dollarlik qiymat shunchaki mashhurlik va talabning astronomik ko’rsatkichidir.
Bugungi kunda “Facebook” reklama orqali yiliga 22 milliard dollardan ortiq sof daromad oladi.
#7. Samsung — 88 milliard dollar
“Samsung” xalqaro bozorda elektr maishiy texnika ishlab chiqaruvchisi sifatida tanilgan.
U 1938-yilda Janubiy Koreyada tashkil etilgan. 1969-yilda “Sanyo” va “Samsung” ning birlashishi natijasida “Samsung” guruhi tashkil etildi. 1980-yilda “Samsung” konditsionerlarining birinchi modellari paydo bo’ldi, bu kompaniyaning Yevropa va Osiyo bozorlarida iqlim texnologiyalari sohasida muvaffaqiyat qozonishining boshlanishi edi.
#8. Coca-Cola — 67 milliard dollar
Tarmoq : Oziq-ovqat sanoati.
Mahsulotlar : Alkogolsiz ichimliklar.
Dunyodagi eng mashhur gazlangan alkogolsiz ichimlik “Coca-Cola” o’z kompaniyasiga yiliga 6 milliard dollardan ortiq sof foyda keltiradi.
Mashhur ichimliklar brendi 1882-yilda tashkil etilgan. Bugungi kunda kompaniya mahsulotlari ro’yxatida — “Fanta”, “Sprite”, “Diet Coke” va “Schweppes” ichimliklari ham mavjud.
#9. Toyota — 60 milliard dollar
Filial : Mashinasozlik.
Mahsulotlar : Avtomobillar.
“Toyota” Yaponiya kompaniyasi bo’lib, uning paydo bo’lishi 1924-yilga borib taqaladi. Uning asoschisi Sakichi Toyoda edi. Qizig’i shundaki, Toyoda umuman mashina ishlab chiqarmagan. U to’quv dastgohlari ishlab chiqarish bilan shug’ullangan. Uning o’g’li Kiichiro Toyoda avtomobilsozlik sanoatiga qiziqib qoldi. Avtomatik mashina uchun patentni sotishdan tushgan daromadga u avtomobillar ishlab chiqaradigan bo’linma tashkil etdi.
2018-yilda “Toyota” avtomobillarning yillik savdosi 272 milliard dollarga yetdi va o’tgan yillar mobaynida kompaniyaning jahon bozoridagi faolligi oshib borayapti.
#10. Mercedes-Benz — 56 milliard dollar
Filial: Mashinasozlik.
Mahsulotlar: Avtomobillar.
“Mercedes-Benz” brendi dunyodagi eng taniqli avtomobil brendlaridan biridir. Nemis kompaniyasi 1926-yilda ikkita yirik raqobatchining birlashishi natijasida tashkil etilgan. 2018-yildan boshlab “Mercedes-Benz” avtomobil ishlab chiqaruvchi kompaniyalar reytingida ikkinchi o’rinni egalladi.
“Mercedes-Benz” butun dunyoga mashhur premium avtomobillar, avtobuslar va yuk mashinalarini ishlab chiqaradi. Umuman olganda, butun dunyo bo’ylab kompaniyada qariyb 168 000 kishi ishlaydi.
Bosh qarorgohi Germaniyaning Shtutgart shahrida joylashgan.